Monday, September 15, 2008

Hari Raya Preparation

Tinggal a few days lagi seluruh umat islam seluruh dunia akan menyambut hari kebesaran kita, hari raya. Dan pastinya kaum ibu paling sibuk menyediakan pelbagai keperluan untuk diri sendiri dan anak-anak untuk sambutan hari raya. Saya macam biasa la,last week my husband and me pergi beli baju raya for our little one, FAWWAZ EIMAN. Memang plan tak nak bawa dia because kalau bawa semua plan akan jadi KO! So Fawwaz terpaksa la ditinggalkan kejab dengan my mother in law..Thanks mum..
Kami bertolak pagi, so sampai store pun pagi la jugak sebab bukan jauh sangat pun alor star dengan pokok sena tu. Masuk je kids department..mak ai...ramainya umat..kaum ibu dan bapa with their kids busy memilih baju raya. Budak-budak la yang paling excited. Ada yang nangis, ada yang berlari, ada yang terduduk, ada yang merajuk...macam-macam hal. NAsib baik kami hanya berdua, kalau tak mesti pening kepala. So i've more time to spend untuk choose baju raya for Fawwaz..Puas la pilih dapat jugak la 4 shirt & 1 jeans .Jeans beli 1 je sebab dah beli dah kat tempat lain.
After that pegi cari baju untuk "mama" fawwaz pulak..hehehe....yang ni amik masa paling lama sampai my hubby dah berapa kali keluar masuk store..Apa yang saya dapat? 2 pairs baju kurung with labuci and 1 blouse..sukanya hati!

No comments: